En underbar dag

Idag har vi träffat min underbara vän Lena Törnqvist och rottistjejerna Elsa och Drama.Vi skulle spåra och skotträna på Nacka BK men sen hoppade vi över skottträningen den här gången. Men för information så har Nacka BK skotträning på söndagar kl 14.00-14.30 fram till april. Spårsskogen blev Pålamalm.

Jag la var sitt spår till Peg & Tee och sen var det fikadags. Idag slog vi på stort med fina äggsmörgåsar och varm Gulaschsoppa.



Det blir lite samma bilder som i Lenas blogg, eftersom det var hon som hade kameran idag. Men håll tillgodo i alla fall!

Sen var det dags att jobba HUND! Först ut av mina var Tee.  Hon har inget problem med  att spåra men hoppar över apporterna. Fick hon bara spåra skulle hon hålla på hur länge som helst. Men idag provade jag nåt nytt och det funkande riktigt bra för henne. Det är kul att se hennes arbetsglädje!!
 
Jaa, sen var det Peggan. Hon och jag har gått många spår under våra 6 år tillsammans. Idag hade jag lagt ett spår som jag själv tyckte, "Nu har du mycket att lösa".  Peg är en ganska lugn dam, men idag när hon såg sin spårsele så blev hon helt galen! Äntligen matte, nu ska vi spåra!!!!

Peg är en spårsäker hund - jag litar alltid på henne. Hon brukar som alltid ta upp apporten lugnt, men idag var hon helt galen. Hon tog apporten i munnen och kastade den till mig! Sen fortsatte hon så hela spåret.  MIN STORA KÄRLEK PEG - vilket spår vi fick idag och hur du bra du löste allt!

Lena och tjejerna gjorde oxå kanonspår - om detta får ni läsa i Lenas blogg.

Sen tog vi en liten promis med tjejerna så dom fick springa av sig. Det är lika roligt att träffa Drama varje gång. Hon är en sån HÄRLIG GLAD SKIT! Idag tränade hon hopp över hinder och hon tyckte att Tee var lagom höjd. Det är synd att man inte hinner ta kort. Elsa och Peg bytte lite syskon idag. Peggan ville ha Drama och Elsa Tee, men jag såg till att Lena fick sitt yrväder i rätt bil.





Ser ut som om jag försöker springa ifrån Tee och Drama - och det kanske jag gör oxå!



Bebbar "in action"...



Peg sätter lite extra fart på Drama. Tee och Elsa passar på att vila!


Ha det så gott
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Tack så himlans mycket för en skön söndag! Hoppas att du är nöjd med din blogg! Nästa gång får vi väl försöka ta med VARSIN kamera! :)

Kramis Lena

2009-02-01 @ 21:16:18
URL: http://lenashundar.blogg.se/
Postat av: susanne med bigg och novaBig

Kram till dig Lillen Peg Och Tee ni är så kära vänner!!!

2009-02-05 @ 22:04:27
URL: http://biggepojken.blogg.se/
Postat av: gucci

tack för att du agerade fotograf idag på utställningen. matte blev jätte glad över de fina bilderna...

2009-03-01 @ 00:14:36
URL: http://guccilizza.blogg.se/
Postat av: Lena

1000 miljoner tack för en trevlig helg och såklart GRATTIS till utställningsresultatet! Vi hörs i veckan!

Megakramar Lena, Elsa och en LITE trött Drama

2009-03-09 @ 10:33:57
URL: http://lenashundar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0