Mycket aktiviteter!

I helgen som var, 18-19/4, har vi varit och tränat hund. På lördagen var det uppletande med
Lena Wall, som vår kennelmamma Åsa har fixat åt oss valpköpare. Tusen tack Åsa!

Jag blir lika glad varje gång jag tränar för Lena! Det blir så rätt alla gånger. Nu hade jag Tee med mig och hon har lite svårt att komma in med föremålen - släpper dom innan hon har kommit till mig och sådär. Men efter ett tag med Lena så
hade Tee både gripande och full fart in till mig! Härligt!



Tee väntar på sin tur.



Viktoria och Becky på gång.

Tyvärr kunde vi inte vara vara med på söndagen,  för då skulle jag vara på Nacka BK och gå M1. Där var även ett MH som vi fick gå med på. Jag tycker det är jätte intressant med mentaliteten och beteende på hundar. Det var en mycket intressant dag i 8 timmar. Pust! Kursledare var Titti Sjögren, lärare i hundtjänst, testledare och rottweilerägare sen många år. Det blev hel del funderingar och frågor - det är inte lätt att läsa hund alla gånger.

På måndagen var det dags för ny kurs....  HANDLERKURS med Gerard O´Shea. Har tränat för honom sen Peggan var valp. Jag blir så imponerand av hur duktig han är att ställa hund. Jaa, så vet ju ni som känner mig, att jag tycker att det är kul att ställa hund. Peg är SUCH men jätteroligt tycker hon inte att det är. Därför är det intressant att se hur Gerard får hundarna att behålla motivationen.

Tee behöver ingen motivation! Hon är sjövild! Om hon fick bestämma skulle hon alltid springa i ringen.... Superkul är detta, matte!!!!! Så vi får hoppas att hon blir en liten snygging... Helt klart var i alla fall att det behövdes träna utomhus. Det var en helt slut matte och en halvnöjd hund efter 3,5 tim.

Jag förstår inte att efter en helg i Borås med min underbara vän Lena T och Drama så fick jag hem en ny hund?! Undrar just vad lilla Drama ska lära ut på Gotland i sommar.... Ser fram emot var de små liven ska hitta på då!!!!!

Ha det så gott!

Kommentarer
Postat av: Lena

Och jag som tycker att JAG är flitig..... =))) Och Drama kan nu massor med nytt, roligt bus, så vi kommer nog att ha några livade dagar på ön.



Kramar Lena o dårarna

2009-04-23 @ 20:11:30
URL: http://lenashundar.blogg.se/
Postat av: Susanne Bigge och Loke

Om det inte löps för mycket på Gotland så hoppas jag att vi kan ses över grillen hos oss på Ekstakusten!!!:)

2009-04-29 @ 23:08:23
URL: http://www.biggepojken.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0